Google AI Overviews (AIO) w Collaborator: nowa metryka dla efektywnego link buildingu

Google AI Overviews — nowa metryka dostępna w katalogu Collaborator. Skonfiguruj wyświetlanie tej metryki w katalogu, aby sprawdzać liczbę słów kluczowych, dla których dana strona pojawia się w odpowiedziach Google AI.
Dowiedz się więcej w naszym wideo:
Wykorzystaj tę funkcję, aby dokładniej dobierać witryny do umieszczania linków i dostosować swoją strategię link buildingu w oparciu o trendy wyszukiwania AI.
Jak aktywować metrykę Google AIO w katalogu
Sprawdź metrykę cytowań strony w Google AI Overviews bezpośrednio w katalogu Collaborator. Aby to zrobić:
- Przejdź do zaawansowanych ustawień katalogu, klikając ikonę koła zębatego⚙️
- W sekcji Pametry techniczne wybierz Google AIO. Dostosuj kolejność wyświetlania kolumn, przeciągając ją w żądane miejsce w panelu po prawej stronie. Zapisz ustawienia.
Teraz w tabeli katalogu od razu zobaczysz liczbę słów kluczowych, dla których dana strona pojawia się w Google AI Overviews💪
Aby szybko i wygodnie wybierać strony, włącz filtrowanie według Google AI Overviews.
Analizuj, czy treści na stronie pojawiają się w Google AI Overviews i dostosuj swoją strategię link buildingu, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki z Collaborator.
Jak znaleźć domeny-donory na podstawie analizy konkurencji w zaledwie 3 kliknięcia? Skorzystaj z funkcji automatycznej analizy konkurencji i bądź o krok przed innymi w SEO😉
Co to jest Google AI Overviews i dlaczego jest to ważne dla SEO
Google AI Overviews (AIO) to format odpowiedzi generowanych przez sztuczną inteligencję w wynikach wyszukiwania Google. Dostarcza użytkownikom zwięzłych i wartościowych odpowiedzi na zapytania bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, bez konieczności odwiedzania witryn.
Jeżeli strona jest cytowana w AI Overviews, to:
- zwiększa widoczność marki;
- podnosi autorytet strony;
- generuje dodatkowy ruch;
- świadczy o wysokiej jakości treści.
Przeglądanie metryki Google AI Overviews w katalogu Collaborator to przydatna funkcja w świecie, w którym AI rozwija się w zawrotnym tempie. Ten niewielki, ale istotny update pomaga lepiej ocenić jakość donorów i podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące umieszczania linków na konkretnych zasobach. To kolejny krok ku efektywnym kampaniom link buildingu, które wyróżniają Cię w erze AI.
Aktywuj tę nową metrykę w katalogu i podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach lub w mediach społecznościowych😉